dinsdag 13 februari 2007

BEAUTIFUL MISS 'LIZZY'

(1994 - 2007)


Time is up!

Als jullie dit lezen, ben ik al hoog en droog in de poezenhemel aangeland.
Te moeten scheiden van mijn adoptie-ouders  viel mij zwaar.
Omgekeerd weet ik dat zij ook een tijdje veel verdriet zullen hebben.
Maar als zacht inslapen de beste optie is 
om definitief afscheid te nemen, 
dan ben ik blij dat het beste mijn lot is geweest.

Ik heb een prachtige tijd gehad bij jullie mensenkinderen, 
samen met mijn beer van een broer Sammy en mijn kleine zusje Spotty
die mij al geruime tijd zijn voorgegaan naar de poezenhemel.

Ooit - bijna 13 jaar geleden - werden wij, drie dreumessen 
uit Oregon USA, 
liefdevol door de Sprengers in Holland geadopteerd.
Geloof me, het was in Garderen hemel op aarde; 
beter personeel kan een poes zich niet wensen.

Ik dank jullie - familie en vrienden van mijn huisgenoten
 die ik ooit in Garderen heb mogen ontmoeten, 
voor de vriendelijke woorden en goedbedoelde liefkozingen.
Zeker, ik zat er niet altijd op te wachten, 
maar ik heb de geste toch kunnen waarderen.
Ook Dierenkliniek Ermelo, all lof!
Weliswaar kwam ik schoorvoetend over de drempel 
maar toch, dank voor alle goede zorgen.

Het zal stil zijn in het huis dat ik achterlaat. 
De vele plekjes waar ik van tijd tot tijd een uiltje knapte
 zullen voortaan onbeslapen blijven.
Het is niet anders, mijn negen poezenlevens zitten er op
 maar zo is het goed.
Yes indeed, I was a happy cat!

Een stille groet van Miss Lizzy.
Barones van Eugene tot Garderen